15 52.297193 4.9066713 1 1 8000 1 https://corpusanima.nl 300

Kan ik met voeding mijn hoofdpijnklachten verminderen?

50% van migraine-klachten wordt veroorzaakt door een magnesium tekort. Koffie en alcohol breken magnesium af; neem dit dus zo min mogelijk.

  • Magnesiumrijke voedingsmiddelen zijn: ongebrande/ongezouten noten, zaden (chiazaad, hennepzaad, maanzaad, gebroken lijnzaad), pitten (zonnebloem/pompoen.pijnboompitten), verse doppinda’s, rauwe cacaopoeder, zeewiersalade.
  • Zorg voor voldoende vit B2 en B6. Spinazie of andere groene bladgroenten bevatten veel vit B2 e B6. Biologische eieren bevatten veel B- vitaminen (B2).
  • Eet geen snelle koolhydraten (witte rijst, witte pasta, wit brood, aardappel-puree, friet. Eet volkoren producten: volkoren spelt/zuurdesembrood, quinoa, havermout, boekweit. Deze producten bevatten veel B-vitaminen.
  • Neem omega 3 vetzuren. Minstens 2 x per week vette vis. Slik als supplement visolie.
Deel:
Categorie:Blog
VORIGE
Ik wil graag aankomen. Hoe doe ik dat?
VOLGENDE
Voedingsadviezen bij glutenintolerantie

0 Reactie

    REAGEER